Kun logistiikka ratkaisee

Mammuttirekka hyödyntää uudet mitat

SSAB ja VR Transpoint kehittävät uusia kuljetusratkaisuja, jotka parantavat turvallisuutta, lisäävät tehokkuutta ja vähentävät päästöjä. Yhteistyön uusimmat tulokset ovat 48 tonnin lasteja kuljettava Mammuttirekka sekä rautatiekuljetusten turvallisuutta lisäävä rainakelatuki.

11.6.2020 - Yhdessä asiakkaan kanssa


Olemme logistiikan kokenut moniosaaja - raiteilla ja renkailla

Tarjoamme rautatielogistiikan sekä kotimaan ja kansainvälisen maantielogistiikan palveluita, jotka vastaavat teollisuuden tarpeisiin.

Massatavaroiden kuljettaminen on arkeamme.

Satamien ratojen vaaranpaikkoja ovat tasoristeykset

Satamien rautatieliikenteen riskikartoituksessa nousi esiin yksi muita yleisempi kehityskohde. Tasoristeyksissä koetaan vieläkin liikaa läheltä piti -tilanteita, ja törmäyksiäkin sattuu. Kokonaisvastuu riskien vähentämisestä kuuluu sataman pitäjälle, mutta liikenteen turvallisuutta on kehitettävä yhteistyössä.

11.6.2020 - Kotimaasta

Syvempää palvelua maantielogistiikkaan

VR Transpointin maantielogistiikka käy läpi suurta muutosta. Strategia, toimintamalli ja organisaatio uudistuvat, ja asiakkaille avataan uusia digitaalisia palveluja. Tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä laajempia ja syvempiä palvelukokonaisuuksia, sanoo maantielogistiikan johtaja Tommi Välimäki.

11.6.2020 - VR Transpoint nyt

Maantielogistiikan turvallisuusauditointi tuo tietoa kentältä

VR Transpointin uusi turvallisuusauditointi ulottuu yksittäiseen autoon ja kuljettajaan saakka. Tavoitteena on saada ajantasaista tietoa arjen toiminnasta ja parantaa liikenteen kokonaisturvallisuutta.

6.5.2020 - Kotimaasta

Digipalvelujen kehitysvauhti kiihtyy

VR Transpointin digitalisaatio etenee juuri nyt vauhdilla. Asiakkaat pilotoivat jo Logistics360 -palvelua, joka seuraa maantie- ja rautatiekuljetuksia reaaliajassa.

6.5.2020 - Asiantuntija

Oman asiakkuutensa toimitusjohtajat

Suurten teollisuusasiakkaiden kuljetusten hoitaminen vaatii saumatonta yhteistyötä asiakkaan kanssa sekä paljon yksittäisiä onnistumisia. Sisäisestä työkierrosta tulleiden uusien avainasiakaspäälliköiden Kirsi Klemolan ja Markus Riikosen tärkein tehtävä on pitää langat käsissään ja varmistaa, että palvelukokonaisuus toteutuu sovitulla tavalla.

6.5.2020 - VR Transpoint nyt

Kehitystyön kärkenä digitalisaatio

Reaaliaikaista dataa hyödyntävät uudet palvelut parantavat asiakasinformaatiota vuonna 2020. Lisäksi toimitusvarmuuden ja asiakaspalvelun jatkuvasta parantamisesta täytyy pitää kiinni, painottaa VR Transpointin johtaja Martti Koskinen.

27.2.2020 - VR Transpoint nyt